Spor din bestilling

Integrer Track & Trace på din egen hjemmeside Dine kunder bør kunne se leveringsstatus, der hvor det er mest logisk: På din egen hjemmeside! God service handler også om at tilbyde nem adgang til præcis information. For eksempel hvis din kunde vil kende ordrestatus på den bestilte vare – helt frem til det tidspunkt, hvor varen leveres til døren. Hos Post Danmark kan du få adgang til selv at hente de nødvendige leveringsstatus-meddelelser til brug på virksomhedens egen hjemmeside. Så din kunde kan spore forsendelsen direkte på din hjemmeside – helt frem til det tidspunkt, hvor varen leveres til døren. Du kan også vælge at designe en endnu mere integreret løsning, hvor statusmeddelelserne fra Post Danmark automatisk fremstår i forlængelse af virksomhedens egne ordrestatusmeddelelser. Hvis din it-løsning giver dig mulighed for det, kan du eksempelvis anvende kunde- eller ordrenummer som referencenummer til pakkens stregkodenummer, hvilket kan gøre det lettere for din kunde. Det er nemmere for kunderne, fordi de kun skal ind på én hjemmeside – der hvor de har handlet. Det øger trafikken på din hjemmeside og med den øgede selvbetjening kan du aflaste din kundeservice. Oplysningerne er helt gratis for dig at hente. URL-adresse til Track & Trace oplysninger uden om Post Danmarks hjemmeside Følgende viser et konstrueret eksempel: http://www.postdanmark.dk/tracktrace/TrackTrace.do?i_stregkode=TS123456789DK&i_lang=IND&sourceurl=http://www.postdanmark.dk/tracktrace/ Forklaring af URL-adressens indhold ”i_stregkode” er forsendelsen, der søges på. ”i_lang” er det sprog, statusmeddelelserne vises på , som returneres med IND=Dansk, INE=Engelsk ”sourceurl” er den Internetadresse, som "Søg igen"-knappen skal pege på. Bemærk, at alle 3 værdier skal udfyldes.