BMW 535D 2005


Her kan du se billeder af vores montering af HUD og ACC i en BMW 535D. Klik på billederne for at se dem i stort format, så du rigtig kan se detaljerne:





Denne BMW 535D manglede lidt udstyr, mente kunden, og derfor skulle der monteres Head Up display og radar på fartpiloten.

Se serien af billeder nedenfor, og ønsker du også at få monteret udstyr eller har nogle spørgsmål, så send os en mail på  Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen. eller giv os et ring på 50 200 200.







Afmontering af instrumentbord begynder.







Airbag og rat er nu afmonteret og klude til beskyttelse er lagt i bilen.






Så er instrumentbordet afmonteret og der kommer en masse ledninger til syne. Og den blanke kasse, der ses på billedet, er passager airbag.







Da head-up displayet skal sidde oppe ved forruden i førersiden, skal der skilles en del ad.






Læg mærke til de 2 markeringer oppe foran - det er der, man sætter displayet fast, så det ikke rasler eller ryster, når man kører.







Der skulle lige fjernes luftkanaler også, så vi kan komme helt op og placere displayet.






Bare et stemningsbillede af hvor meget der er afmonteret i bilen. Skønt at få brugt sin uddannelse som autoelektriker igen og have mange bolde i luften.







Så er displayet placeret og pakninger er lagt på, så vi er sikre på, at det ikke rasler eller at det ikke ligger helt tæt på instrumentbordet.






Den grå, der ligner en slange, er justeringen til skærmen og om lidt når instrumentbordet er monteret, kan man justere ved blot at afmontere den lille skærm i midten.






Så kom det nye instrumentbord i bilen, og så er der kun tilbage at samle bilen igen. De orange kabler man ser i siden af billedet er most (lysleder) kabler, som displayet bruger til at kaste info på skærmen.






Efter min smag blev det alt for mørkt med træ og et sort instrumentbræt - så da jeg havde bilen skilt ad, skulle træet selvfølgelig skiftes ud samtidig.






Det er nogle lange lister at stå med, da man selvfølgelig skal undgå at ridse eller ødelægge noget, så derfor ligger der tæpper og klude overalt i bilen.






Dette er så de nye, smukke, lister i poleret aluminium, som skal monteres i stedet for de gamle. Bare vent og se hvor smukt det er med en sort baggrund.







Så blev bilens (CCI) radio og navigation monteret og ledninger ført hen til de respektive placeringer.






Så kom de smukke lister til sin ret og se hvor smukt det ser ud. I det nye instrumentbord, som var forberedt til HUD, var der også kopholdere.






Læg mærke til træet på dørene, som ikke er skiftet endnu, hvor mørkt og kedeligt det ser ud. Læg så mærke til hvor smukt det andet ser ud med polerede aluminiumslister.






Så er bilen stort set samlet indvendigt og hvor er det dog en smuk bil. Og fordi man selvfølgelig passer på, er der ikke kommet et eneste lille hak eller ridse overhovedet.






Så er bilen klar til kodning - eller rettere sagt blot til at se, om der er forbindelse med det monterede og bilen, da vi ikke er færdige med at montere udstyr og kodningen gøres på vores eget værksted i Glostup, da vi selv koder bilen.







Her kan vi se på skærmen, at bilen kan kende både HUD og ACC, som billederne nedenfor viser monterningen af.







Kofanger foran skulle også afmonteres og der skulle monteres det øje (ACC) som holder øje med, om der kører noget ind foran bilen.






Kører der noget ind foran bilen, måler den monterede trykføler, hvor hårdt der bremses ned i bilen, da systemet selv bremser farten ned.







Dette er trykføleren, der måler, hvor hårdt der bremses på baghjulene - og så selvfølgelig stikket, man monterer ledninger i.






Der er en del ledninger, der skal monteres i bilen - så er det jo godt at man har alle diagrammer og de tegninger det kræver. Dog skal man være opmærksom på, at der kan være fejl i dem, så det gælder om at bruge sin sunde fornuft.







Så er øje monteret og sidder, som det kan ses, bag kofangeren - så mangler vi kun at lufte bremser ud og samle det sidste på bilen.






Så er bilen kommet tilbage på vores værksted. Vi havde en aftale om at låne en lift på et andet værksted, da vi ikke kan komme til at løfte bilen rigtigt endnu, fordi vi venter på at få monteret vores lift.







Sådan ser Head UP displayet ud, når det sidder monteret i bilen.






Her kan man se, hvad HUD gør i bilen: Den smider alle informationer op på ruden; navigation, fart og hvad man ellers sætter den til. Det er en fantastisk følelse at køre og kun holde øje med vejen og hastigheden uden at fjerne blikket fra vejen.






Her sidder øjet så inde bag inddækningen og holder øje med, om der skulle være nogen, der kommer for tæt på. HUSK at intet elektronik kan overtage dit ansvar som kører og dette er en hjælp, ikke en sovepille.



Så mangler der blot elektrisk bagklaps åbner og de nye smarte LED baglygter, og så er vi klar til en total klargøring af bilen ude som inde, så den fremstår helt ren og flot. Prisen på de viste ting monteret på et autoriseret værksted er over 100.000 kr. men følg med og se vejen til vi er helt færdige i vores forum under Bmw, der vil vi også afsløre, hvad vi kan tilbyde at montere og kode i din fine Bmw også. Vi har udelukkende benyttet os af originale dele. Dette er et must for at vi kan kode bilen bagefter, og så er det jo vigtigt, at man har en sikkerhed for at delene passer eller er testet og ikke bare pludselig holder op med at virke.

Kik  også ind på vores forum under Bmw og se en masse spændende udstyr til din Bmw der kan du også følge flere monteringer af udstyr i den viste Bmw E61 på billederne og andre Bmw kundebiler. http://www.mobilteknik.dk/forum/18-bmw-e60-e61-udstyr

Bilen åbnes og lufttørres med blæsevarme.

 

<< Tilbage til Løsninger i biler.