Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Gode App. (Applikationer) til smartphones
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Gode App. (Applikationer) til smartphones

Gode App. (Applikationer) til smartphones 2 år, 8 måneder siden #5368

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Gode App. (Applikationer) til smartphones

Nu har vi efterhånden i en årrække haft vores smartphones og så må man formode at det er slut med at downloade en App. Applikation bare for at se hvordan den virker. For mit eget vedkommende hentede jeg mange applikationer som jeg blot kikkede på da jeg hentede dem, og så måske år efter, blot for at fjerne dem igen.

Dog oplever jeg til tider at der kommer en forbi, som viser en en rigtigt smart applikation som man kan bruge til noget. Derfor kunne det være sjovt at se hvad i andre har af applikationer på jeres telefon. Og om det er er noget der er brugbart for os andre. Meget gerne med en beskrivelse om hvordan de virker og er tiltænkt. Jeg lægger ud med nogle af dem jeg har på min iPhone i øjeblikket. Husk det er ikke sikkert det en noget for dig, men heldigvis er vi forskellige, så det kan man også se på hvad vi har af applikationer på vores telefoner.

BMW Connected

bmwconnected.jpg

BMW ConnectedDrive er en applikation som er tiltænkt BMW ejere med CIC navigation i bilen. Derfor kan man tilsluttet den og hive nogle data ud af bilen. Men har man ikke CIC navigations i bilen kan man nu bruge den alligevel. Jeg bruger den selv rigtigt meget til at streame webradio kanaler med. Den har en helt suverænt kvalitet af lyd og så kan jeg vælge hvilken genre og hvor fra. Den er i meget højt kurs hos mig. Den er gratis at downloade.

Gummidrop.

Gummidrop.jpg

Gummidrop er er et spil hvor man skal rykke rundt på forskellige figurere, det kan være hjerter eller citron og når man har 3 ens forsvinder de. Samtidigt skal man muligvis fjerne et underlag de forskelige figurere ligger på. Der kan være flere lag som man skal have ramt 3 ens på for at man kan komme videre i banerne. Dette er et spil som med alle andre, nemlig at det er en tidsrøver at gå igang med, men sjovt at fordrive tiden med ved lægen eller hvor man ellers bare sidder og kikker.

TDC Netform.

tdcnetform.jpg

TDC Netform er en applikation som er et værktøj man bruger for at teste TCDs net og dækning rundt omkring. Den er udviklet for at kunder der som jeg har TDC eller kunder der har en udbyder der benytter sig af TDCs net. Man kører en test i det ganske land og udover man selv får at vide hvor god eller dårlig dækningen er, så sendes der et anonymt test resultat til TDC som så finder ud af hvor man skal arbejde på at gøre de bedre. Dette er en god applikation fordi det er en hjælp til selvhjælp. Den er også gratis at downloade.

Webasto.

webasto.jpg

Webasto har en applikation som er til dem som har et SMS modul monteret i deres bil eller båd. Det fungere sådan at man sender en SMS til bilen eller båden og beder den om at starte varmeren. Man kan så selv bestemme hvor langt tid man vil have varmeren i gang, inden man skal afsted. Man kan også fortælle hvilken temperatur man ønsker og så kører varmeren indtil den ønskede temperatur er nået. Man kan også sende en SMS og få en temperatur i bilen eller båden at vide.

Send en SMS og så sker det ved at enheden som er monteret svarer tilbage med en sms. Dette er en super smart App. Men udover det kræver en rimelig dyr investering i bilen eller båden. Så er det også en dyr applikation. Jeg har betalt 275 kr. For at kunne downloade den. Men når man har sparet sammen og tingene kørere er det en App. Som dagligt i hvert fald om vinteren bringer smilet frem.

Man kan koble op til 5 køretøjer til Webasto applikationen.

Garmin Helm.

Garmin.jpg

Garmin Helm. Er en applikation som man er nød til at være bådejer for at få noget at bruge til. Garmin har et netværkssystem som kører nmea 2000 og der kobler man så sin plotter til og efter ønsker og pengepung enheder på. En af de valgfrie enheder er Garmin Helm som giver dig lov til at styre alt Garmin udstyr du har fået monteret ombord. Det er smart fordi så skal man ikke sidde fast ved roret, men kan vandre rundt på båden og tjekke udstyr samtidigt med du kan ændre kurs eller hvad du ellers har på netværket. Applikationen er gratis og downloade, men som beskrevet endog rimelig dyr at få noget at bruge til.

Layout.

Layout.jpg

Layout er en applikation som jeg bruger til at sende flere billeder med på samme tidspunkt. Man kan lægge to eller flere billeder sammen, lidt ala før og efter. Jeg bruger den blandt andet når jeg fotodokumentere noget over for en kunde eller når jeg lægger noget op på min Facebook eller instagram. Jeg mener den er gratis at downloade.

Instagram.

instragram.jpg

Instagram er et sted hvor man lægger sine gode billeder op og så kan dem man kender eller andre tilkendegive at man synes godt om eller komme med en kommentar. Det er et sted man er hvis man følger med tiden og er med fremme. (Dette er kun skrevet fordi jeg har bedt en herindefra om at komme med) Mobilteknik er også på instagram og kan derfor følges. Applikationen er gratis og meget hyggelig at bruge engang imellem.

Instagram benytter de såkaldte hashtag og ved du ikke helt hvad det er kommer der en ganske kort forklaring her. Lægger jeg et billede op på instagram, for et eksempel en kunde der har fået monteret en Alpine radio ville jeg skrive følgende hashtag. #alpine #mobilteknik #montering #flot under teksten til billedet.

Så vil mine billeder og min tekst dukke op sammen med andre der har skrevet disse hashtag på et billede. jeg vil også kunne se ved at trykke på de blå markeret hashtag hvad de har lagt op af billeder og tekst.
sværere er det faktisk ikke.

Find min iPhone

Findmyiphone.jpg

Find min iPhone er en funktion som ligger standard på enhver iPhone. Dette aktivere man selv og har man flere Apple enheder er det et must at have tilsluttet. Taber eller mister man sit Apple produkt logger man ind på sit find min IPhone. Så kan man se om ens enheder er logget på noget sted eller om det er på og hvor det befinder sig. Forlægger man sin IPad kan man bede find min iPhone om af afspille en lyd på den. Man kan også låse og slette sine enheder herfra. Så dette er bare et must at få aktiveret. Det kræver ingen download men er standard på ethvert Apple produkt. Så HUSK brug det.

En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 2 år, 8 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap

Sv: Gode App. (Applikationer) til smartphones 2 år, 7 måneder siden #5395

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Jeg har stor forståelse for at man er nød til at have en indtjening når man stiller et gratis medie til rådighed som både BT og ekstra Bladet gør. Jeg har ofte siddet med min iPad eller iPhone og fundet en artikel jeg fandt spændende med har så siddet med reklamer der fylder halvdelen af skærmen. Når man så scroller ned følger den med.

Dette fænomen er ikke kun dagblads artikler der er fyldt med disse reklamer. Det er stort set på hvert eneste site man snart besøger på nettet.

IMG_3968.jpg

Jeg har ganske enkelt givet op. Har skrevet til nogle af de medier som bruger denne form for reklame der popper op og afspiller en video med reklame. Det var nu deres måde at lave det på og sådan er det bare. Ok så jeg giver op.

Her er så mit tilskud til at støtte jeres reklamer. Jeg fjerner dem ganske enkelt med at bruge denne App. Både på mine IOS enheder og mine Macs.

Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrer for at se det.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 2 år, 7 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.16 sekunder