Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Service dele.
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW Service dele.

BMW Service dele. 1 måned siden #5780

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW Service dele.

Nu har jeg altid været stor fortaler for at man kun bruger originale BMW dele på sin BMW. Så er det sådan set ligegyldigt om den ene eller anden OEM forhandler af dele skamroser netop deres dele til alle bilmærker. Den vandrer historie med at delene produceres samme sted, og det kun er original dele der får original stemplet. Den modsiger sig selv hvis man tænker sig om. Hvem ville dog som bil fabrikant, af hvad som helst mærke have at der blev lavet kopier at deres ting i samme lokale. Det ville ingen acceptere. BMW har nogle tolerancemål der skal være opfyldt, altså en form for standardisering på dele før de kan og må kaldes originale BMW dele.

Så det er selvfølgelig også originale BMW dele der bruges her, hvor vi i disse gør det selv tider skal kikke på udskiftning af bilens, en BMW E91 luftfilter.

BMW_ORIGINAL_SERVICE_DELE.1.jpg

Bilen er hernede på værkstedet i forbindelse med en forsikringsskade og ved samme lejlighed skal vi have givet bilen et service. Der skulle laves et olieskift og udskiftning af bremsevæske og så det meget oversete luftfilter.

BMW_ORIGINAL_SERVICE_DELE.2.jpg

Her ses det luftfilter der har siddet på bilen. Det er ikke bare beskidt det er også fyldt med støv og blade som gør at bilens motor har sværere ved at få luft. Så det trænger i den grad til at blive udskiftet.

BMW_ORIGINAL_SERVICE_DELE.3.jpg

Sådan ser et nyt originalt BMW luftfilter ud. Der er en verden til forskel, Det kommer til at kunne mærkes på brændstof økonomien og på motorens evne til at virke frisk og klar ved acceleration.

Det er synd at mange bare springer udskiftning af bilen luffilter over, for det er faktisk lige så vigtigt at motoren kan få luft som at skifte olie på bilen. Da jeg for nogle år siden købte min BMW E61 535D så var jeg ret sikker på at den var holdt med service, for det stod der i bilens servicehæfte. Luftfilterkassen og luftfilteret var fuldstændig stoppet og det kunne mærkes da det blev skiftet og luftfilterkassen rengjort. Så var bilen meget mere frisk og levende.

Det samme gjorde sig gældende da jeg havde en BMW X5 som også fik udskiftet luftfilter, der skete det samme, men som en sidegevinst kørte bilen også længere på brændstoffet. Så mon ikke prisen for et nyt luftfilter hurtigt tjener sig hjem igen.? Det er jeg ganske overbevist om at det gør.

Hvornår har du fået udskiftet dit luftfilter til et originalt?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 1 måned siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.42 sekunder