Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Sædevarme - skift selv?
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Sædevarme - skift selv?

Sædevarme - skift selv? 11 måneder siden #5739

• t33j4y
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Lændevarmen i førersædet på min E91LCI er holdt op med at virke - det er specielt surt nu hvor det bliver tiltagende koldere og koldere

Kan man mon skifte el-"måtten" selv eller skal der kodes noget ved ombytning?

Sv: Sædevarme - skift selv? 11 måneder siden #5741

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Hvis du har det rigige værkstøj, og eller har mod på at give dig i kast med at få stoffet eller læderet til at sidde pænt igen. Så kan man godt selv give sig i kast med dette. Vi har tidligere lavet det på værkstedet. Det kan du se her. bmwteknik.dk/forum/24-montering-af-diver...mw-defekt-saedevarme

Vi får en til E91 ind inden sålænge der skal have lavet det samme som din,nemlig ryggen. Så det kan godt lade sig gøre. Har din fine BMW lædersæder kræver det nogle tricks, for BMW sælger kun nye læderstykker, For det er så snedigt at varmelegmet er syet ind i læderet.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Sædevarme - skift selv? 11 måneder siden #5743

• t33j4y
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Tak for svar! Det er så måske den ene gang hvor jeg skal være glad for at have tarvelige stofsæder, hehe.

Sv: Sædevarme - skift selv? 11 måneder siden #5744

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Når du så har fået lavet eller skiftet din sædemåtte. så kan du se her hvad der er den største grund til at varme trådende i forsæder bliver ødelagt. Det er en tråd der snart er startet for små 6 år. siden men stadigvæk helt aktuel.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Sædevarme - skift selv? 10 måneder, 1 uge siden #5761

• t33j4y
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Efter lidt overvejelser er jeg kommet frem til, at istedet for at rode med at skille og samle sæde, vil jeg hellere kaste de samme 4-5 timer i at skifte kabinen til læder een gang for alle.

Så jeg har fundet en prægtig læderkabine der som min nuværende stofkabine har sædevarme og lændestøtte. I tilgift har den elektrisk indstilling af førerstol og passagerstol - men ikke memory.

Som jeg forstår det ville sæder med memory kræve at der trækkes ekstra kabel, da det skal køre på CAN bus. Samtidig ville det også kræve kodning.

Men når der ikke er memory, er det sædeindstilling så et isoleret systemer på samme måde som fx lændestøtten - og dermed er kabinen plug and play for mig? (når jeg nu allerede har sædevarme)
Sidste redigering: 10 måneder, 1 uge siden af t33j4y.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.14 sekunder