Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW BATTERI SKIFT.
(1 viser) (1) Gæst
Alt monteret udstyr lyder rigtigt smart men hvordan virker det, I dette forum her kan du se nogle videoer eller læse nogle beskrivelser af udstyr.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW BATTERI SKIFT.

BMW BATTERI SKIFT. 5 år, 4 måneder siden #2636

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
BMW BATTERI SKIFT.

Nu hører jeg ofte på værkstedet at det er noget sludder at man skal kode et batteriskift på en BMW. Det er kun noget man siger fordi man skal lyde smart. Men denne BMW kunde som fik skiftet sit Batteri med et originalt BMW AGM Batteri for mindre end 7 måneder siden er i dag af en helt anden opfattelse.


BMW_BATTERI.1Medium.JPG


Dette originale BMW AGM batteri er som nævnt skiftet for 7 måneder siden, og er IKKE blevet kodet så bilens (IBS) ved at der er kommet et nyt batteri i.

BMW_BATTERI.2Medium.JPG


For at være sikker på at den aktuelle ladestand svarer til det som testeren fortæller, sætter vi batteriet til vores Inverter lader. Det er en lader som har så stor en kapacitet at den ofte starter med at smide en stor ampere styrke på lige når vi sætter batteriet til laderen.

BMW_BATTERI.3Medium.JPG


Her har batteriet været sat til i 2 minutter og der lades med 1.9 amperetime og det fortæller at batteriet ikke kan tage imod opladning. Da der er tale om et AGM batteri, burde det bare tage omkring 45 AMP. Men da det har været monteret i en BMW med (IBS) har bilens lade kontrol (IBS) troet at der kun var 29 % kapacitet på det nye BMW AGM batteri.

Så derfor er det efter at være blevet skiftet kun blevet ladet 30 % op og det er dræbende for et hvilken som helst batteri.

Det er faktisk også dræbende for kundens pengepung. For der er ikke garanti på et batteri der har været udsat for forkert montering og manglende kodning da det er blevet udskiftet for 7 måneder siden.

På dette link kan du læse mere om batteriskift på en BMW.

HUSK.

Et batteriskift på en BMW skal kodes / på en tester.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 5 år, 4 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: henrikstaxa46

Sv: BMW BATTERI SKIFT. 11 måneder, 2 uger siden #5715

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Nu her hvor vi er nået november måned og det er ved at blive koldt. Så ser vi ofte BMW kunder der kommer forbi med deres BMW der har en masse forskellige fejl. Det kan være gearkasse der går i nødprogram. Radioen der mister tid, eller helt mister klokken. Fælles for alle fejl er at det skyldes manglende kraft i det batteri der sidder monteret i bilen. Emnet har der været skrevet om herinde tidligere, men det er stadigvæk super aktuelt.

BMW_SKIFT_AFBATTERI.Large.JPG


Så har du nogle af de nævnte fejl på din BMW så er det måske tid til et batteriskift på din BMW. Som det også kan læses herinde så skal bilen kodes efter at der er kommet nyt batteri i bilen. Springer man kodningen over så starter man med at nedbryde det nye batteri, for det bliver ikke opladet rigtigt.

Læs de tråde der er om emnet BMW batteriskift herine. Så sparer det dig for mange bange ærgrelser og bekymringer. Og i sidste penge. Fordi der skiftes stadigvæk mange modulenheder der kunne have undgået, såfremt bilen havde haft den rigtige mængde energi på batteriet.

Godt at vide.

Det behøver ikke at være koldt for at et batteri giver op. Det slides over tid.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 måneder, 2 uger siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.15 sekunder